Program Yeterlilikleri
Bölümün program yeterlikleri aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
No | Program Yeterlilikleri |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. |
Ders ve Program Yeterlilikleri İlişkisi
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||
DERSLER | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Econ 101 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Mcs 107 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 107 | 0 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Acs 105 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Man 101 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Esr 101 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Turk 101 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Econ 102 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 0 |
Mcs 108 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 104 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 |
Acs 106 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Turk 102 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Law 105 | 4 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 |
Acs 205 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 4 | 0 |
Econ 207 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
Econ 209 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Man 201 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Stat 205 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Inf 293 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Hıst 201 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 |
Hıst 202 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 2 | 2 | 4 | 0 |
Acs 205 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 208 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
Econ 210 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 4 | 2 |
Econ 214 | 4 | 0 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Stat 206 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 | 0 | 3 | 3 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Man 202 | 4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 0 |
Acs 206 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 223 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 |
Econ 305 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 |
Econ 311 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 |
Rpw 305 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 318 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | 0 |
Econ 316 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Econ 312 | 0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 | 0 | 4 | 0 | 3 | 0 |
Rpw 306 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 403 | 3 | 0 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Econ 407 | 4 | 0 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 0 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Rtw 405 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 412 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Econ 414 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Rtw 406 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Econ 317 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 |
Econ 204 | 3 | 0 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Econ 320 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 |
Econ 434 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Econ 436 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 |
Econ 437 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 |
Econ 313 | 2 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Econ 438 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 0 | 1 | 3 | 2 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Econ 415 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
Econ 411 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 |
Econ 416 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Econ 413 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 |
Econ 440 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 0 | 2 | 3 | 4 | 0 | 2 | 1 | 2 | 1 |
Econ 418 | 2 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Econ 442 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 |
Econ 420 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 |
Econ 443 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 1 |
Econ 446 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 |
Econ 423 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 |
Econ 445 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
Econ 425 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Econ 426 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Econ 427 | 0 | 3 | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 |
Econ 428 | 0 | 4 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 3 | 0 |
Econ 447 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 |
Econ 430 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Econ 448 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 |
Econ 450 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 |
0 en az, 4 en yüksek katkıyı göstermektedir.
Program Yeterliliklerinin TYÇÇ Alan Yeterlilikleri ile İlişkisi
Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri | Program Yeterlilikleri |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olmak ve kavramlar arası ilişki kurmak. |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | |
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | |
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir. | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. |
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |
İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. |
Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | |
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.; | |
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |
Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | |
Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | |
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. |
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. |
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. |
İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | |
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | |
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. |
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. |
Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. |
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. |
İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | |
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur |
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. |
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | |
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | |
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.. |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | |
Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | |
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.. | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. |
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. |
İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | |
İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. |